Ogame-speler

Licht gevechtsschip

 Metaal: 3.000 - Kristal: 1.000 - Deuterium:  0


 Perfect tegen: Ruimer
 Goed tegen: Slagschip, Interceptor, Bommenwerper, Vernietiger
 Slecht tegen: Kruiser, Ster des Doods
 Verdedigend:
 Goed tegen: Gausskanon, Plasmakanon
 Slecht tegen: Grote Laser, Ionkanon, Grote Schildkoepel
 
 Het Lichte Gevechtsschip wordt het meest gebruikt als foddervloot om de sterkere en
 duurdere schepen te beschermen tegen vijandige schepen.
 Maar zelfs op zichzelf is een Licht Gevechtsschip een krachtig schip tegen op zich bijna ieder ander schip,
 behalve de Kruiser d.m.v. Snelvuur.
 Ze zijn ook slecht tegen de Ster des Doods en de Grote Schildkoepel, omdat ze niet door de schilden komen van beiden.
 (enkel een Generaal heeft een kleine kans in een gevecht dat een Licht Gevechtsschip een Ster des Doods kan vernietigen)
 Dit is aan te passen door de opzet van de vloot aan te passen, zodat zwaardere schepen
 eerst de schilden neerhalen van grote schepen
 en de Lichte Gevechtsschepen het pantser kunnen vernietigen doordat ze in grote aantallen vliegen.
 Tegen verdediging is het niet handig om Lichte Gevechtsschepen mee te nemen wanneer er veel Grote Lasers en   Ionkanonnen
 in de verdediging staan. Grote Lasers kunnen met 1 schot een Licht Gevechtsschip vernietigen
 en de Ionkanon heeft te sterke schildcapaciteit.
 Ook deze zal een Licht Gevechtsschip met 1 schot kunnen vernietigen.
 De tegenvaller van het Lichte Gevechtsschip is dat het 1 van de langzaamste gevechtsschepen is in het spel.

 

Technische gegevens:

 

Pantser: 400

Schild: 20

Vuurkracht: 80

Snelheid: 12.500

Brandstofverbruik: 20

Opslag Capaciteit: 50